29 листопада 2016 р.

Півник і двоє мишенят


Жили собі двоє мишенят - Круть та Верть і півник Голосисте Горлечко. Мишенята тільки й
знають, що танцюють та співають. А півник удосвіта встане, всіх піснею розбудить та й до роботи береться. Ото якось підмітав у дворі та й знайшов пшеничний колосок.
- Крутю, Вертю, - став гукати півник, - а гляньте-но що я знайшов!
Поприбігали мишенята та й кажуть:
- Коли б це його обмолотити...
- А хто молотитиме? - питає півник.

- Не я! - одказує одне мишеня.
- Не я! - каже й друге мишеня.
- Я обмолочу, - каже до них півник.
І взявся до роботи.
А мишенята й далі граються.
Обмолотив півник колосок і знов гукає:
- Гей, Крутю, гей, Вертю, а йдіть гляньте скільки зерна я намолотив!
Поприбігали мишенята.
- Треба, - кажуть, - зерно до млина однести та борошна намолоти.
- А хто понесе? - питає півник.
- Не я! - гукає Круть.
- Не я! - гукає Верть.
- Ну, то я однесу, - каже півник.
Узяв на плечі мішок та й пішов.
А мишенята знай собі скачуть - у довгої лози граються.
Прийшов півник додому, знов кличе мишенят:
- Гей, Крутю, гей, Вертю! Я борошно приніс.
Поприбігали мишенята, зраділи:
- Тепер тісто можна замісити та пиріжків спекти.
- Хто ж міситиме? - питає півник.
А мишенята й знов своє:
- Не я! - пищить Круть.
- Не я! - пищить Верть.
Подумав, подумав півник та й каже:
- Доведеться мені, мабуть.
От замісив півник тісто, приніс дрова та й розпалив у печі. А як у печі розгорілось, посадив пиріжки. Мишенята й собі діло мають: пісень співають, танцюють.
Аж ось і спеклися пиріжки. Повиймав їх півник, виклав на столі. А мишенята вже й тут. І гукати їх не треба. Швиденько посідали до столу.
А півник і каже:
- Стривайте-но, стривайте! Ви мені спочатку скажіть, хто знайшов колосок.
- Ти, - кажуть мишенята.
- А хто його обмолотив?
- Ти, - вже тихіше одказують Круть із Вертем.
- А тісто хто місив? Піч витопив? Пиріжків напік?
- Ти, - вже й зовсім нищечком кажуть мишенята.
- А що ж ви робили?
Що мали казати мишенята? Нічого. Стали вони тут вилазити з-за столу, а півник їх і не тримав. Хто ж отаких ледарів пиріжками пригощатиме?

Немає коментарів:

Дописати коментар